Skip to main content

AISKRIM COKLAT MUNCHY'S

Ermmmmm....sedapnyer. Apa yang sedap??? Mesti laa eskrim nih....nak pulak makan time cuaca panas-panas nih...fuh terasa sejuk je tekak...tapi kalo batuk jangan laa makan eskrim ni plak ye..nanti kang x hilang-hilang plak batuk tu....tapi kalo rasa sanggup menanggungnyer me x kisah....janji cuba resepi yang me letak kat cni ye...Ekceli resepi ni kena letak biskut Oreo..tp disebabkan me x ada stok biskut Oreo...jadi me gantikan ngan biskut Munchy's...jadi laa eskrim ni...kalo rasa-rasa nak letak biskut len pun boleh gak..janji shedapppp.....




BINTANG :- ***** 5/5

Resepi ni me dah lupa amik dari mana tapi layan je laa ye....

Bahan-Bahan (1.5 liter) :-

2 1/2 cwn - Dutchlady full cream milk perisa coklat
2 1/2 cwn - Nestele coffemate creamer powder
1 packet kecil - biskut oreo (me pakai biskut munchy's)

Cara-cara :-

Masukkan susu coklat dan coffemate ke dlm blender dan blend sehingga 5 min.
Masukkan 2-3 keping biskut oreo (dgn krimnya sekali) dan blend lagi hingga sebati. Tak payah letak gula sbb biskut dah manis.
Masukkan dlm peti sejuk beku lebih kurang 2 jam atau sebelum membeku, keluarkan dan blend sekali lagi. Patah-Patahkan biskut oreo selebihnya dan campurkan dalam aiskrim dan tabur sedikit untuk topping.
Masukkan dlm peti sejuk beku semalaman.
Sedia untuk dihidangkan.



Comments

Fofuler post

CHOCOLATE ALMOND CLUSTER

AYAM SERAI DIRAJA

CRUNCHY CHOC CHIP COOKIES