Skip to main content

KRAP KRUP NESTUM

Sawaddi...Sabai di mai???? Chewahhh chewahhh me nk berbahasa thai plak yek...macam laa me ni pandai sangat ...Tak pe laa kan sekali skala kita belajar bahasa luar...Sekurang-kurangnya ilmu yang kita dapat boleh diguna pakai walopun hanya sepatah dua kata....hikhikhik....Okay laa resepi yang nak me kongsikan kali ni namanya Krap Krup Nestum...haaa kalo tengokkan namanya dah macam ala-ala thai kan???Tapi yang ado...Ekceli nama resepi ni popia nestum...me je yang saja gatal nak "mengantarabangsakan" namanya...Biar kengkawan rasa teruja nak menerainya...kihkihkih...Rasanya camane??? Walawei  shedapppppp sangattttt....kalo tak caya meh la terai buat....



BINTANG :- ***** 5/5

Resepi ni me dah lupa amik kat mana mintak halal ye tuanpunya resepi

Bahan-Bahan :-

1 paket kulit popia
1 sudu tepung gandum [dibancuh dengan air untuk dijadikan gam]
Minyak untuk menggoreng
* 1 cawan nestum dikisar halus
* 1 cawan gula ising
* untuk digaulkan dengan kulit popia


Cara-Cara :-

Gulung kulit popia dan gam dihujungya dengan gam tadi.
Gunting serong setiap satu.
Goreng didalam minyak yang penuh sehingga kuning keemasan
Angkat dan toskan sebentar
Satukan Nestum dan gula ising di dalam mangkuk
Gaulkan kulit popia tadi ke dalam mangkuk yang berisi nestum & gula ising.
* gaulkan ketika masih panas, kalo dah sejuk nanti tak melekat. 


Comments

Fofuler post

CHOCOLATE ALMOND CLUSTER

AYAM SERAI DIRAJA

CRUNCHY CHOC CHIP COOKIES