Skip to main content

KEK OREN BLENDED

Lamanyer me tak menyibukkan diri kat dapur alam maya nih...maklum laa sibuk bebeno mengalahkan mak-mak menteri. Okaylah malas nak citer panjang meh me perkenalkan resepi yang dah lama me peram untuk tontonan sume. Blended Orange Cake aka Kek Oren Blended!! fulamak dengar nama je mcm senang je membuatnyer tp betul ke senang dan semudah abc?? Memang senangggggg sesangatttt. Tak rugi mencuba resepi kek ni..dah laa senang...bahannyer pun mudah nak dapat...rasanya pulak pehhhh!!! sedap dan lemak berkrim...kalau siapa yang belum pernah buat kek...maklum laa takut kek tu jadi bantat ke atau tak menjadi ke...me cadangkan pada uols WAJIB mencuba resepi ni...sebab budak kecik pun boleh buat...:) semua main campak dalam blender...pastu nanti terus bakar...dapur pun tak berselerak...So jangan lupa untuk mencuba ekkk...


BINTANG :- ***** 5/5

Resepi yang me cedok dari Kak Fida MyR

Bahan-bahan :-

1 biji buah limau
1 cawan minyak
2 cawan gula halus
3 biji telur
2 cawan tepung gandum **
1 sb backing powder **
[** diayak bersama]

Cara-cara :-

Buang biji limau dan urat2 putih buah limau
Potong buah limau menjadi kecil-kecil bersama dengan kulitnya
Masukkan ke dalam blender bersama dengan minyak, telur dan gula. Kisar sampai halus.
Tuang bahan kisar ke dalam mangkuk dan masukan sedikit demi sedikit tepung gandum sambil di kacau hingga sebati.
Tuang adunan ke dalam loyang yang telah digris.
Bakar pada suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau sehingga masak.

Comments

Fofuler post

CHOCOLATE ALMOND CLUSTER

AYAM SERAI DIRAJA

CRUNCHY CHOC CHIP COOKIES