Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2012

KEK KASTARD MANJA

Jeng Jeng Jeng Jeng....kalo ada sesiapa yang pernah baca n3 me yang sebelum nih yang asik duk sibuk citer pasai si kucing...taraaaa!!! ni laa dia kucing KAMSIA me...memperkenalkan DONIE MARCELLO..berjantina jantan...sampai laa ni tak ade makwe....hidup bersendirian....bujang terlajak kaedahnyer....berumo lebih 8 tahun dah kott...kott laaa...maklum laa me pun tak pernah nak amik tau pasai umo dia...Sedangkan umo tuan dia sendiri ni pun asik wat-wat lupa...ini kan pulak umo kucing nih....ada aku kesahhh???hahaha....Nie laa gayanyer tiap kali me nak amik gambo hasil air tangan me nih, mesti dia dok sibuk nak enteprem jugak....Sedar-sedar tengah nak memetik butang kamera nih dengan penuh sopan santunnyer dia berposing baek kat tepi tu...abistu nak wat cane??? Lagi disuruh ketepi lagi dia mengeraskan badannyer...nak jugak duduk kat situ...A'aahh gasak ko laa Donie..jangan ko dok jilat kek tu sudah...tuan ko ni pun belum sempat lagi nak merasa...kang ko pulak yang dapat merasa dulu...ja…

CHUCHOQ BILIS

Alahaiii resepi camni pun nak letak kat blog ke me oiii....kenapa??? Tak boleh ke?? Alaa me punya blog suka ati me laa nak letak resepi apa pun. Niat me cuma nak menghimpun resepi yang ada dan dalam masa yang sama me nak berkongsi kot kot ada yang nak mencuba...Kalau tak suka tak apa me tak paksa pun..Mungkin bagi orang yang dah "terer" memasak...memang tak pandang pun resepi ni. Tapi bagi orang yang amatur macam me nih, resepi yang simple camgini memang jadi keutamaan. Nak-nak pulak kalo ada yang teringin nak mencuba memasak tapi tak pandai sangat...sekurang-kurangnya resepi yang ada ni boleh menaikkan semangat diaorang untuk mencuba...Okay laa meh kita tengok apa resepinya...


Resepi chuchoq bilis nih sama je macam yang orang lain buat...ada tepung, ikan bilis, cili & bawang. Tapi yang me punya nih agak garing dan rangup sikit..[tak laa rangup cam keropok tu..] Tapi kategori rangup laa jugak. Chuchoq ni sedap dimakan masa tengah panas-panas. Kalo dah sejuk tu agak liat …