Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2018

MEE AYAM ALA INDO

Bila tiba ari malas tu nak menghapdet blog pun rasa tak bersemangat. Padahal ada 2, 3 resepi yg teman dah cuba & wajib kena simpan disini untuk rujukan yg akan dtg. Jadinya rajin ke tak rajin, teman kena jugak laa hapdet resepinya kat sini. Moh ler tgk apa plak resepi kali ni.


Guna apa yg ada je


Di pendekkan cerita hari ni teman nak berkongsi resepi mee ayam. Tapi ni bukan mee maggie perisa ayam tu ye. Ni mie ayam Indonesia style. Pertama kali teman makan mee ayam ni masa teman pegi ke  Bandung Indonesia dulu. Sedap sgt rasanya & kena pulak dgn tekak teman ni. Tapi resepi yg ni bukan seratus persen mcm mie ayam Indonesia tu, yg ni teman buat mee ayam versi sendiri. 



Yg berminyak tu dr lelemak ayam ye

Teman pun malas nak membebel banyak..kalo ada yg teringin nak mencuba silakan ye! 


Bahan2:
2 keping mee kering  Isi Ayam Kulit & lemak ayam 1 biji telur 6-7 biji cili burung dihiris Seulas bawang putih dicincang 1 kiub ayam Garam Sawi Carrot 7 cawan air 1sb minyak utk menumis
Cara2:
Tumiskan cil…